Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště Církevní základní školy a mateřské školy Přemysla Pittra poskytuje poradenské a konzultační služby žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogům. Členové ŠPP se zaměřují na problémy žáků ve školním prostředí, velká pozornost se věnuje rizikům, která oslabují efektivitu vzdělávacího procesu.  Zaměřují se na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, pracují se žáky, kteří při vzdělávacím procesu potřebují specifickou podporu. Členové ŠPP věnují pozornost preventivním aktivitám školy, jako je předcházení záškoláctví, neprospěchu a pomoci v případech péče o žáky s poruchami chování.

 

ŠPP ve školním roce 2024/2025 je složeno z vedoucího ŠPP – koordinátora inkluze, sociálního pedagoga – výchovného poradce, metodika prevence – kariérového poradce a speciálního pedagoga.

Vedoucí ŠPP – koordinátor inkluze

Mgr. Martina Luxová

martina.luxova@zspittra.cz
+420 596 133 426

Konzultační hodiny:
dle domluvy

Sociální pedagog a výchovný poradce

Ing. Jiří Pracuch

jiri.pracuch@zspittra.cz

Konzultační hodiny:
dle domluvy

Metodik prevence a kariérové
poradenství

Mgr. Petra Popelářová

petra.popelarova@zspittra.cz
+420 733 529 971

Konzultační hodiny:
Po -13:00-14:00
ČT-8:00-10:00

Speciální pedagog

Mgr. Julie Malíková

julie.malikova@zspittra.cz
+420 596 133 426

Konzultační hodiny:
dle domluvy

 

Činnosti jednotlivých pracovníků pracoviště

Vedoucí ŠPP a koordinátor inkluze – Mgr. Martina Luxová

  • Svolává schůzky ŠPP, vede a uchovává zápisy z porad.
  • Koordinuje pedagogické pracovníky školy zajišťující poradenské služby.
  • Poskytuje poradenské služby učitelům, asistentům pedagoga, žákům i jejich rodičům v oblasti péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • Připravuje podklady pro vytvoření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky s SVP v souladu s platnou legislativou, založení spisů a vedení spisové dokumentace.
  • Koordinuje práci asistentů pedagoga, nastavuje spolupráci mezi asistenty pedagoga v rámci týmu, dbá na posílení efektivních vtahů mezi asistenty a učiteli.
  • Svolává pravidelné pracovní schůzky koordinátora a asistentů pedagoga ke sdílení informací, k týmovému řešení problémů, včetně usnadnění administrativních procesů, i k účinnější organizaci podpory.
  • Účastní se výchovných rad u žáků s SVP – doporučuje vhodný postup při nápravě.
  • Zajišťuje komunikaci mezi aktéry škola – žák / rodič – školské poradenské zařízení.
  • Vede kompletní přehled o žácích se SVP, kontroluje termíny a platnosti vyšetření.
  • Jedná s ŠPZ a projednává nastavení podpůrných opatření pro žáky s SVP.
  • Vyhodnocuje nastavení PO ve spolupráci s pracovníky ŠPZ a třídními učiteli.
  • Úzce spolupracuje s třídními učiteli při přípravě žádostí a zpráv na ŠPZ.
  • Sleduje nové poznatky v oblasti péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.

 

Sociální pedagog a výchovný poradce – Ing. Jiří Pracuch

  • Zajišťuje prevenci obtíží v oblasti chování žáků školy, jejich negativní dopady na vzdělávání, pravidelnou školní docházku, fungování základních společenských mechanismů v rodině a přítomnost základních sociálních a hygienických návyků u žáků.
  • Spolupracuje s institucemi PČR, OSPOD, soudy, státními zastupitelstvími a dalšími zainteresovanými orgány a organizacemi v oblasti péče a výchovy dětí.
  • Provádí sociálně právní poradenství a sociální terapii s problémovými žáky.
  • Zaměřuje se na včasné odhalení ohrožených žáků (týrání, zanedbávání, sociálně patologické jevy, kriminalita).
  • Zaměřuje se na žáky s problémovými projevy chování, dále na žáky se specifickými poruchami chování, na žáky jejichž chování vykazuje znaky sociální nepřizpůsobivosti. Může se též jednat o děti trpící vnitřními konflikty, o žáky, kteří procházejí náročnými životními situacemi.
  • Vede výchovné rady v případě neomluvené absence a závažných provinění se proti školnímu řádu nebo opakujících se výchovných prohřešků žáků.
  • Věnuje zvláštní pozornost poruchám chování žáků z hlediska pedagogické, psychologické a sociální normy, její prevenci a nápravě.
  • Spolupracuje s vedením školy, koordinátorem inkluze, metodikem prevence, třídními učiteli, učiteli, asistenty pedagoga a vychovateli školní družiny. 
  • Zprostředkovává komunikaci mezi problémovými rodinami žáků, navštěvuje jejich rodiny a pravidelně s vedením školy a Školním poradenským pracovištěm tyto sdílí na schůzích ŠPP.
  • Přijímá zprávy, které jsou doručovány do datové schránky školy ze strany jednotlivých institucí ohledně žáků, popř. jejich rodinných poměrů a to tak, že jsou mu předloženy ve vytištěné formě do přihrádky vyhrazené pro sociálního pedagoga, na které následně odpovídajícím způsobem reaguje.

 

Školní metodik prevence, kariérové poradenství - Mgr. Petra Popelářová

  • Koordinuje tvorbu, kontrolu, evaluaci a participaci při realizaci minimálního preventivního programu školy.
  • Koordinuje a participuje na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu, xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování
  • Komunikuje s neziskovými organizacemi, koordinuje spolupráci školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování.
  • Prezentuje výsledky preventivní práce školy, získává nové odborné informace a zkušenosti
  • předává informace a zprávy o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy.
  • Úzce spolupracuje s výchovným poradcem, koordinátorem inkluze na společných případech.
  • Spolupracuje s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků.
  • Spolupracuje s okresním metodikem preventivních aktivit.

 

  • Volba povolání – kariérové poradenství
    Oblast profesní orientace
  • Připravování aktuálních informací o možnostech studia žáků na SŠ a zajišťování kompletace a správnosti vyplnění přihlášek žáků.
  • Připravování vstupních dokladů žáků končících základní školu a sledování úspěšnosti žáků při umísťování na SŠ.
  • Navštěvuje vybrané střední školy v rámci DOD s žáky 7., 8. a 9. ročníků, šetří a testuje žáky při volbě povolání.

 

Speciální pedagog - Mgr. Malíková Julie

  • vyučuje předmět speciálně pedagogické péče s určenými skupinami žáků dle rozvrhu.
  • tvoří TP k předmětu speciálně pedagogické péče pro každého žáka a pravidelně je vyhodnocuje.
  • Spolupracuje s třídními učiteli a asistenty pedagoga a předává informace o žácích.


 
Schválil: Ing. Martin Blatoň, Ph.D.

ředitel školy  

 

 



Další informace
Y2ZmOWI